torsdag 15 april 2010

Inre frågor?

Jag har nog aldrig tidigare tänkt så mycket på frågor! Att frågor kan vara så olika? Oftast brukar jag direkt under/efter en föreläsning eller kurs kunna ställa frågor till föreläsaren, till kurslitteraturen eller liknande och få svar, svar som jag inte alltid sedan kommer ihåg. Eller så försvinner svaren in för "arkivering"...

Nu har jag haft två kursdagar på IKT igen! Två härliga dagar med mycket matnyttigt både teoretiskt och praktiskt; vad kan vi använda nätet till, på vilket sätt underlättar nätet, nya Googlewave, hemsidors utseende, bildarbete... med efterföljande trevlig kursträff på kvällen också!

Och whow! Varje gång med Måns och IKT-arna så öppnas nya dörrar! Nya frågor dyker upp! Men frågorna är mer vända inåt istället. Tankeväckare, funderingar, ögonöppnare - med andra ord så väcktes frågorna inne i mitt huvud och nu får hjärnan jobba med svaren själv! Hur ska jag jobba med eleverna? Hur ska jag göra undervisningen ännu bättre? Hur ska budskapet presenteras på bästa sätt? Hur nå alla? Hur ska resurssidan se ut? Den digitala CV:n? Osv...

Och jag lovar, mina ögon kommer aldrig att se samma saker som förr! Min hjärna tänker annorlunda och mina tidigare arbeten behöver revideras. Resan på IKT är så spännande och jag står där nu likt figuren ovan och funderar! Avstigning nästa - glöm det!

IKT - Inre Kommunikation Tänkvärt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar