torsdag 27 maj 2010

Bloggar - vill du egentligen veta?

"Ingen vill veta var du köpt din tröja", så lät en låt som spelades var man än kom för några år sen. Den väckte lite tankar, jag blev nog mer blygsam med att berätta om mig själv faktiskt.

Nu är jag där igen, bloggar för fullt fast nu gör jag det för min egen del mer, en slags dagbok.

Men hur är det egentligen? Är man intresserad av att läsa om andras tankar, andras klädinköp, andra skoinköp osv? Titta ex. på Kissies blogg! Hon kallas trendsättare och ungdomarna slukar hennes tankar med hull och hår. De försöker härma henne i allt hon gör. Men är det vad de vill? Har de ingen egen vilja?

Vad tycker ni? Vill man kanske helst inte veta?

Slutar med en version av låten, en mer skämtsam eller allvarlig sådan, det beror på hur man ser på det, från en man som nog slutade sitt liv för tidigt, kan jag tycka!

2 kommentarer:

  1. Skulle inte ungdomarna bete sig på samma sätt även utan Internet. Kanske är det lättare att följa trender när de kastar sig över dig via social media men jag tror att beter sig på samma sätt som de alltid har gjort. Det var Andy Warhol som sa det för 50 år sen. "Alla kommer att få sina 15 minuter berömmelse".

    SvaraRadera
  2. Ja, självklart är det så.

    Jag blir bara så beklämd att vi år 2010 har cementerat våra könsroller så att en blogg som Kissies kan få så stor genomslagskraft.

    Jag känner mig inte direkt stolt som kvinna när jag läser vad hon skriver om... Där tjejerna ska göra allt för att få en dejt, en total "make over" för att träffa den enda mannen och bli evigt lyckliga. Det känns som det finns viktigare saker att tala om...

    SvaraRadera