onsdag 26 maj 2010

Håll fingrarna i styr!

För en gammal lågstadiefröken blev starten på lärarlyftsdagen aningen svår, men rolig!

För de fnissiga kommentarerna lät:
-Inte kladda!
-Håll fingrarna i styr!
-Lägg tillbaka pennan!
-Bara en penna i taget!

Det var svårt för mig att hålla tassarna borta när jag stod där vid den "Interaktiva skrivtavlan", i folkmun kallad "SmartBoard". Jag ville både peka, rita, skriva och gestikulera på gammalt frökensätt och då fick både tavlan och jag spratt! Tilläggas kan att studenterna, som tränat mer, visade hur man kan dissekera en groda! Huh!

Men så kul det var! Jag kommer så fort jag kan att smyga in till en skrivtavla för att testa alla funktioner! Hoppas bara att ingen varken hör eller ser mig för det kommer inte att gå ljudlöst till. Ett och annat ord kommer säkert att slippa ur munnen! Inte alltid hörvänliga ord kanske?

Ser nu fram emot en egen stund på tu man hand med SmartBoarden! Är man lite galen då?

2 kommentarer:

  1. Kanske är det lite galet, men jag har samma längtan att få tillbringa lite tid med en smartboard:-)

    SvaraRadera
  2. Tack Karin!
    En stor tröst att fler har samma längtan som jag!

    SvaraRadera