onsdag 12 maj 2010

Dagen D för lärarlyftarna!

Och nog lyfte vi allt! Jag har inte landat än...

Idag var dagen D för våra presentationer, bilder - tankar - erfarenheter från vår dagliga verksamhet i skolan. Vi har burit våra presentationer rätt länge, tänkt, ändrat, lagt till, tagit bort, bytt upplägg... men nu var det dags att visa upp dem idag.

Vilken resa vi fick! Än var vi mentalt på våra arbetsplatser, ute i verkligheten, eller så var vi i djupare tankar, ödmjuka inför livet och alla dess vändningar. Det tog tag i oss! Vi berördes! Och stundtals tog tystnaden över...

... och att sen få konstruktiv kritik av en mycket uppmärksam och modig kursledare, det är man inte van. Det här borde fler få vara med om.

Tack alla för att jag fick vara med på resan idag! Och som sagt, jag har inte landat än...

2 kommentarer:

  1. Tack själv! Det blev många intryck att smälta! Engaggerande,tänkvärda, intressanta presentationer och sedan denna fantastiska återkoppling från Måns. Vad vi får vara med om!
    Man blir lycklig:-)
    Lycklig blir man också av alla fatastiska bloggar som jag nosat runt på tack vare din länk. Har ägnat eftermiddagen/kvällen åt IT-mamman, Körlingsord och en blivandeundervisare. Vad mycket kloka takar.

    SvaraRadera
  2. Ja, visst fastnar man... det är svårt att stänga av datorn.

    Tänk om vi fick samma restriktioner som barn ibland får, en timmes datortid per dag. Vilken panik jag skulle få!

    SvaraRadera