torsdag 27 maj 2010

Inför sommaren... nya tankar!

Hoppas att det blir lite regn i sommar för jag kommer att vilja sitta vid datorn. Jag vill testa våra nya kunskaper som vi fick med oss idag:

-Ett nytt bildprogram att jobba med,"Sumo Paint", ett program som liknar Photoshop men är gratis!

-Ett nytt sätt att bygga hemsidor, "WiX", även det gratis på nätet!

Så mina fyrkantiga tankar om min fyrkantiga hemsida har fått sig en rejäl törn, här nosade jag på ett program där jag kan bygga sidan mer fritt.

Mot sommaren med stormsteg! Men gärna nå´n regndag... för då bygger jag på min sommar-sida. Och undrar du varför jag valde en geting på sommarsidan, kolla min andra blogg, den 27 maj.

Glad sommar!

2 kommentarer:

  1. Ja du Lisa vi får hoppas på lite regn, eller en tidig morgon då och då. Vaknade med ett ryck imorse och min första tanke var "Ska nog inte vara nåt filter på bilden". Håller jag på att utveckla ett beroende tror du:-)
    Tack för feedbacken på bilderna, jobbar på en ny idé till "presentera". Det blir nog ett collage av loggor för olika siter där man kan publicera fritt.
    Heter det siter? Svårt med vokabulären ibland. Idag är det dator väder!

    SvaraRadera
  2. Jag är nog som du, här har jag suttit och gäspat framför TV:n i två timmar och verkligen försökt låta bli datorn men inte gick det. Nu när alla har lagt sig tar jag chansen.

    Letar själv bilder som ska vara lätta att avläsa, helst "klockrena" och samtidigt tilltala. Det är inte lätt!

    Du kan nog skriva både site och sajt, går vilket som... Men i plural? Då blir det nog siter eller sajter (där känns det senaste bättre). Kollade KTH:s dataordlista men det fanns inte med. Nå´n som vet??

    SvaraRadera