fredag 30 juli 2010

"Du har nummer 95 i kön!"

Så löd rösten som talade till mig i telefonen idag! Jag ringde till det stora företaget för en fråga kring mitt mobila bredbandsabonnemang, en fråga/ändring som INTE gick att göra via nätet! Bara det kändes konstigt, att inte kunna använda datorn, jag var tvungen att ringa till Kundtjänst och vänta... och vänta... och vänta!

-Vi svarar så snart vi kan!
-Jo tack, jag märker att ni inte svarar på en gång!
-Du har nummer 95 i kön!
-Va, är det "bara" 94 stycken före mig?
-Du har nummer 83 i kön!
-Jaha, kanske ska ta en kopp kaffe, bara jag inte kommer åt knappen så samtalet bryts!
-Du har nummer 67 i kön!
-Jodå, kaffet var gott! Vad ska jag göra nu? Kolla mailen? Eller städa lite på skrivbordet?
-Du har nummer 58 i kön!...

Och så höll det på, jag väntade över en timme i telefonen! För att få beskedet att jag måste gå till butiken på stan för att fixa abonnemanget, omregistrera det kampanjerbjudande som de glömde att notera vid tecknandet av mitt abonnemang för tre månader sen. Precis när jag lagt på luren så var batteriet i telefonen slut, tur att det inte hände vid nummer 2, för då hade jag nog skrikit så högt att det inte hade behövts en telefon!

I butiken var det kö, långt ut på gatan nästan, för
idag var dagen då man släppte nya iPhone 4!!! Och där skulle jag bara fixa med mitt abonnemang! Tog en kölapp och konstaterade att här gällde det att ha tålamod, för det var många, många nummer före mig! Kanske inte 94 stycken men väntetiden kändes definitivt som 94!

Tur att jag var ledig och att det var svalt och skönt därinne för annars hade jag nog gått i taket! Hade dessutom tur att träffa på en vänlig och serviceminded herre som hjälpte mig till sist. Men jag konstaterade att det där med att ha nummer 95 i telefonkön, det är något jag vill slippa uppleva igen!

Hur enkelt hade det inte varit om detta ärende hade ordnats via nätet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar