söndag 11 juli 2010

Rätt mobilnät?

I semestertider gäller det att ha rätt mobiloperatör beroende på vilka ställen du tänker besöka.

Det fick vi i familjen uppleva under en semestertripp upp till fjällvärlden. Vi hade alla med våra mobiler men det var endast två mobiler som fungerade hyfsat! Visst var vi medvetna om att sånt kan hända men så snopna vi ändå blev...

Man märker hur snabbt man blivit beroende av sin mobil. Hur gjorde jag förr när jag var i fjällen? Innan mobilen låg i min ficka? Ja, inte vet jag men jag har ingen känsla av att jag saknade en telefon då, det fick gå ändå på något sätt.

Eller när jag tågluffade en månad ute i Europa? Jag kanske ringde hem en gång i veckan, och jag kan inte komma på att mamma var särskilt orolig. Eller så sa hon inget om det kanske?

Visst är det bra med mobiler! Men ska du iväg till någon avlägsen plats, kolla täckningen först!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar