onsdag 29 september 2010

Photostory

Om två veckor ska jag och min kursare presentera en förebild med hjälp av Photostory. Efter en kort introdukton satte vi igång med att testa programmet. Ett mycket användarvänligt program, lätt att ge sig på utan så mycket förhandskunskap. Och det märkliga var att det nästan inte gick att göra fel, programmet säger hela tiden till vad du ska göra! På kort tid hade vi alla små, roliga bildspel med musik och inspelade kommentarer till!
Så gissa vad jag ska göra ikväll? Inte blir det matlagning och inte Kvalitetsredovisning utan fortsatt testande och insamlande av mina bilder till min redovisning. Jippie!

5 kommentarer:

  1. Visst är det roligt! och som du skriver användarvänligt. Mina 7åringar lär sig det i ett nafs.

    SvaraRadera
  2. Ibland hittar man en bok som trollbinder en, man läser konstant, man längtar hem till boken bara för att få läsa mer. Nu har jag hittat något mer som trollbinder mig, hoppas någon annan handlar och lagar mat - jag är upptagen...

    Jag är lika frälst som dina 7-åringar! Varför fick inte jag lära mig sånt i ettan? Lyckliga, dina elever...

    SvaraRadera
  3. Ett nytt verktyg för mig och sedan mina elever. Jag blir som du, jag kan inte sluta när jag väl har börjar med någonting nytt och spännande. Hur ska det här sluta, minns att jag arbetade med min film en hel natt.

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt att få upptäcka och "grotta ner" sig i det nya! Då spelar klockan och den sena timmen ingen roll. Nu vill jag bara sitta vid datorn, hela tiden... Och som du säger, när vi tar med eleverna på resan så behöver vi kunna lite av tekniken, vi också.

    Samma "bacill" drabbade mig när jag började med golf för många år sen, prova det så får du se. Kan vara bra att ha som motpol till stillasittandet vid datorn!

    SvaraRadera
  5. Jag har varit en mycket flitig golfare, jag har nämligen vuxit upp bredvid en golfbana. Min familj har nu börjat så smått spela golf och ja, jag säger bara att man måste ha mycket tålamod när man spelar med två killar på 10 och 6 år! Men roligt har vi!

    SvaraRadera